Back KULTURA LIČNOSTI Film Ničije dete Vuka Ršumovića, uz tople emocije i ovacije premijerno prikazan u novosadskoj Areni Cineplex

Film Ničije dete Vuka Ršumovića, uz tople emocije i ovacije premijerno prikazan u novosadskoj Areni Cineplex

• PDF
  • Prethodna
  • 1 of 8
  • Sledeća

Novosadska premijera u zemlji i inostranstvu višenagrađivanog filma Ničije dete, očekivano je, u četvrtak 9. aprila, ispunila veliku salu Arene Cineplex. Tom prilikom Novosađanima se predstavio deo autorske i glumačke ekupe filma: producent Miroslav Mogorović, glumci Draginja Voganjac, Miloš Timotijević i Pavle Čemerikić, te reditelj i scenarista Vuk Ršumović. Zbog snimanja novog filma izostalo je prisustvo glavnog aktera filma, Denisa Murića.

U 97 minuta ispirčana je istinita priča o dečaku, nazvanom Haris Pućurica Pućke, koji je pošto je pronađen među vukovima u bosanskim planinama, poslat u jedno beogradsko sirotište. Tragičnu dimenziju ove istinite priče pojačava činjenica da se radnja dešava 1988. godine, i nastavlja u devedestim godinama, kada se dečakovoj ličnoj, pridodaje i balkanska drama.
Koliko je teško bilo prilagoditi ovakvu životnu priču filmskoj verziji, njegov autor, Vuk Ršumović kaže:
- Mnogo sam vremena proveo istražujući tu priču. Imao sam ozbiljne razgovore sa defektolozima i dečjim psihijatrima koji su mi ukazali na moguće probleme dece odrasle van civilizacije, što je doprinelo da se temeljno upoznam sa miljeom, sa sudbinom dečaka, i da na kraju film bude onakav kakav jeste. Sam film je čak 90% dosledan istinitoj priči. Sam kraj je moja kreativna inspiracija i koliko mi je poznato, nije se desio ponovni susret sa vukom, ali sam osećao da je potrebno da se zatvori krug da bi ta metafora izašla na videlo.
Izuzetno osetljiv je bio proces prevođenja divljeg u civilizovanog dečaka. U ovoj priči, po rečima autora filma, prisutan je sav apsurd i paradoks onoga što se naziva civilizacijom. Pozitivan impuls je da se to dete koje je odraslo u šumi, u neuslovima za razvoj čoveka, privoli civilizacijskim benefitima, ali u ratnoj situaciji granice između ljudi i zveri se brišu, a civilizacija poprima negativne apsekte.
Važi pravilo da debitanti ne bi trebalo da rade film sa decom i životinjama. Vuk Ršumović je u filmu imamo i jedno i drugo.
- Kada ste do kraja iskreni i otvoreni sa decom možete da postignete jako dobre rezultate. Naravno, svako ima neki svoj limit. Ono što je bilo fantastično, bilo je to što se ispostavilo da su mogućnosti petnestogodišnjeg Denisa Murića jako velike i to se videlo na filmu. Bio je to i najveći izazov, raditi na ulozi koja ni njemu nije bliska, i koju treba potpuno stvoriti ni iz čega, jer morate u potpunosti pretpostaviti kako se divlji dečak kretao, ponašao itd... To je uvek klizav teren i možete lako da odete u karikaturu, da cela priča padne u vodu. Denis je zaista uradio fantastičan posao. Na kraju, on je velikim delom zaslužan što je film tako uspešan.
Film “Ničije dete” osvojio je za sada 14 nagrada na međunarodnim i domaćim festivalima. Svetska premijera na Filmskom festivalu u Veneciji, filmu “Ničije dete” donela je nagradu publike, i još dve nagrade: FIPRESCI za najbolji film, FEDORA za najbolji scenario; na Zagreb Film Festivalu - nagradu publike; u Abu Dabiju - specijalnu nagradu za zaštitu dece (Denis Murić); u Kairu - nagrada Šadi Abd El Salam za najbolji film; u Palm Springsu - nagradu Novi glasovi/Nove vizije; u Kastelinariji - nagradu za kvalitet života; na Tarragona International Film Festivalu u Španiji - nagradu publike; na MEDEF-u nagradu za najbolji film. Film “Ničije dete” je osvojio nagradu Beogradski pobednik za najbolji film na 43. Festu u nacionalnoj selekciji i još tri nagrade.
Na pitanje, da li je uspeh filma očekivan, gospodin Ršumović kaže:
- I više od toga. Cela ekipa je dala sve od sebe da ovo bude najbolji mogući film i kada smo završili bili smo zadovoljni, jer smo znali da je svako dao svoj maksimum u datim okolnostima. Međutim, kada smo došli na jedan tako veliki festival kakva je Venecija, doživeli smo prvu reakciju publike i to je bio fantastičan trenutak jer nismo znali šta da očekujemo. Ovacije i toplina emocije koju su osetili gledaoci u Veneciji je ono što nam je dalo sigurnost i što nas je učinilo srećnim. Ceo taj ciklus se završio na Festu, gde smo dobili 4 nagrade, od kojih mi je posebno draga nagrada za glavnu mušku ulogu, koju je dobio Denis Murić. Posle svega mogu da kažem da sam potpuno zadovoljan i filmom i njegovim prijemom od strane publike - izjavio je gospodin Vuk Ršumović.

Joomla Templates and Joomla Extensions by ZooTemplate.Com