Mon02192018

Back REPORTAŽE PREDSTAVLJAMO Jacqueline Morasco: Život piše romane

Jacqueline Morasco: Život piše romane

• PDF

Jacqueline Morasco, svojevremeno je bila student ekonomskog fakultetra u Beogradu, zatim je radila za, u to vreme, na tlu SFRJ, neprikosnovenu modnu dizajnerku Mirjanu Marić. Volela je Beograd, Jugoslaviju i nije planirala da ih ikada napusti.

Avionska karta za Švedsku, rođendanski poklon njene majke, koja je godinama živela u toj skadinavskoj zemlji koja je mladoj Jacqueline delovala neprivlačnom i hladnom, iz temelja je preokrenula njen život. Odlučila je da poseti majku, i da se vrati. Umesto toga, ostala je u Švedskoj, zaposlila se, udala, rodila dvoje dece. U Jugoslaviju se nikada više nije vratila. Prvo joj to nije dao rat u bivšoj Jugoslaviji, a kasnije nedostatak pravog motiva, jer je tu niko nije čekao.
Sa suprugom Goranom Jennforsom je u međuvremenu dolazila na letovanje u Dubrovnik, Istru, i druga mesta u regionu, a onda ju je on pre dve godine, nagovorio da iz Dubrovnika, preko Crne Gore posete Srbiju, verovatno i sam radoznao da je vidi. Tako je, nakon trideset godina došla u Srbiju, u zemlju svojih predaka, doduše na kratko, u posetu, ali zadovoljna onim što je ovde zatekla. - Moj otac je imao 60 godina kada sam se rodila, i sa njegovim odlaskom ništa me više nije vuklo da dođem, kaže gospođa Morasco i nastavlja: - Ja imam šumu i zemlju u Gruži (Čestin), i suprugu sam htela da to pokažem. Interesantno je da smo imali planove da po odlasku u penziju kupimo neku kuću u Umbriji (Italija), ali pošto je suprug video kako izlgeda moja zemlja i šuma, samo je rekao: - "Ovo je kao Italija. Pejzaži su isti samo što su u Srbiji". Bili smo i u Kragujevcu gde sam posetila neku dalju radbinu i prijatelje. Iako me nisu videli od kada sam bila mala, najčešći komentari su bili kako sam ostarila, priseća se Jacqueline. To je bilo pre dve godine, a ove, bračni par se odlučio da obiđe Beograd, i da preko Zlatibora, gde smo ih i mi sreli, odu do Čestina, srede neke papire i počnu da prave nove planove za budućnost, ali sada vezane za Srbiju. - Na Zlatiboru smo proveli puna tri dana. Pošto smo planinari, dva puta smo otišli do Tornika, gde ima jako lepih sadržaja, išli smo do Mokre Gore, vozili se Ćirom, posetili Kamenu crkvu, kupali se na reci Kamešini. Posle smo otišli do Kusturičinog Drvengrada i ne možemo da verujemo šta je taj čovek uradio. Kakav je to čudan čovek, kakve su to ideje? Želeli smo da odemo i do Višegrada i posetimo Andrićgrad, ali nismo imali sa sobom pasoše, pa ćemo to ostaviti za sledeći put, kaže Gorga Jennefers. Bračni par odseo je na Zlatiboru u hotelu Olimp, zadovoljan smeštajem, hranom, posebno uslugom i ljubaznošću osoblja, ali i zabavnim programom na Kraljevom trgu, gde su provodili svako veče.
-Poseta kratka, ali slatka i sadržajna - kaže Jacqueline Morasco, na putu za svoj Čestin, namerna da svog supruga počne da uči srpski, a posle i svoje ćerke, Jelenu i Kiki, pa i svoje dve unuke. Jer, trebaće.